Sunday 16 March 2014

“အာလူးစိုက္တဲ့ေန႔ေတြ…“

           
           
           

ကၽြန္ေတာ္ကေလးဘ၀တုန္းက က်ေနာ္တို႔အိမ္ေဘးမွာ ျခံေလးဘာေလး စိုက္တယ္။ အၾကီးဆံုးေျမကြက္လပ္ကိုေတာ့ အာလူးေတြစိုက္ဖုိ႔အတြက္ပဲ သံုးေလ့ရွိတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ အဲ့လို အာလူးစိုက္ရတဲ့ ေန႔ရက္ေတြကို ခုခ်ိန္ထိ မွတ္မိေနတုန္းပဲ။ အဲ့လို အခ်ိန္မ်ိဳးဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ တစ္အိမ္သားလံုး ၀ိုင္းကူေလ့ရွိၾကတယ္။ က်ေန႔ာ္အေဖက ေျမေတြကို တူးဆြျပီးသြားတဲ့အခါ အေမရယ္ ၊ အကိုေတြရယ္ ျပီးေတာ့ ..က်ေနာ္ရယ္ ၀ိုင္းကူၾကရေတာ့တာပဲ။ က်ေနာ္လုပ္ရတာကေတာ့  က်ေနာ့္အေမက ေျမၾသဇာေတြက်ဲေပးေနတုန္း  က်ေနာ္က အာလူးမ်ိဳးေစ့ေလးေတြကို  လိုက္ခ်ေပးရတာပါ။ အဲ့လို မ်ိဳးေစ့ေလးေတြၾကဲျပီးတဲ့အခါ က်ေနာ့္အကိုေတြက က်ေနာ္က်ဲခ်ပစ္ခဲ့တဲ့ မ်ိဳးေစ့ေတြကို ခုနက တူးဆြထားတဲ့ေျမေတြနဲ႔ ျပန္ဖံုးလိုက္ၾကတယ္။
လအနည္းငယ္ၾကာလို႔ ရွိရင္ေတာ့ က်ေနာ္ဟာ အာလူးခင္းေလး ဘာမ်ားျဖစ္ေနျပီလဲဆိုျပီးေတာ့ အျပင္ထြက္ေဆာ့ခ်ိန္မွာ  အာလူးခင္းေလးဆီ တစ္ခ်က္ေလာက္ေတာ့ သြားၾကည့္ေလ့ရွိတယ္။ အဲ့လိုနဲ႔ပဲ ရိတ္သိမ္းခ်ိန္က်လာတဲ့အခါ က်ေနာ့္အေဖ ေျမၾကီးထဲကေနဆြဲႏႈတ္လိုက္တဲ့ အာလူးအၾကီးၾကီးဧရာမၾကီးေတြျမင္ရရင္ သိပ္ကို အံ့အားသင့္ရတာပါပဲ။ အရင္ကမ်ိဳးေစ့ေသးေသးေလးေတြဟာ  အခုဆို သိပ္ကို ခ်ိဳျမိန္လွတဲ့ အာလူးအၾကီးၾကီးေတြ အျဖစ္ၾကီးထြားကုန္ၾကျပီ။ အာလူးေတြဆြတ္ျပီးတဲ့အခါက်ရင္ က်ေနာ္တို႔ အာလူးေတြကို စားၾကဦးမွာေလ။ အာလူးေတြကို မီးဖုတ္စားမယ္. ေထာင္းစားမယ္။ေၾကာ္စားမယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးေပါ့..။ က်ေနာ့္အၾကိဳက္ဆံုးေျပာရရင္ေတာ့ အာလူးေတြကို ခပ္ၾကာၾကာေလးခ်က္ျပီး စပါကတီ ေဆာ့စ္ လုပ္စားရတာကိုပါပဲ။ အဲ့ဒီအာလူးေတြဟာ တစ္နွစ္ပတ္လံုး က်ေနာ္တို႔ တစ္မိသားစုလံုး စားနိုင္ၾကေသးတယ္။ တကယ့္ကို အံ့ၾသစရာပါပဲ။
အဲ့လိုအခ်ိန္ေတြကိုျပန္ေတြးရင္း က်ေနာ္ စဥ္းစားမိျပီး သိခ်င္မိတာတစ္ခုက က်ေနာ္ဟာ က်ေနာ့္ဘ၀တေလွ်ာက္လံုးမွာေရာ က်ေနာ့္နွလံုးသားမွာေရာ တျခားသူေတြရဲ႕ စိတ္နွလံုးအိမ္ေတြမွာပါ ဘယ္လိုမ်ိဳးေစ့ေတြကို ဘယ္ေလာက္မ်ား ခ်ခဲ့မိသလဲဆိုတာပဲေပါ့။ က်ေနာ့္လုပ္ရပ္ေသးေသးေလးေတြကေန ဘယ္ေလာက္လွပတဲ့အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြ ဘယ္နွၾကိမ္ေလာက္ ရွင္သန္ၾကီးထြားျပီးခဲ့ျပီျဖစ္ပါသလဲ။ က်ေနာ္က်ဲခ်မိတဲ့ မ်ိဳးေစ့ေသးေသးေလးေတြဟာ တျခားသူေတြရဲ႕ စိတ္၀ိညာဥ္မွာ ဘယ္နွစ္ၾကိမ္ေလာ္ကခ်ိဳျမိန္ေစခဲ့ဖူးပါသလဲ။
ေန႔ရက္တုိင္းေန႔ရက္တိုင္းမွာ က်ေနာ္တို႔ဟာ  ဒီကမာၻေလာကၾကီးဆိုတဲ့ စိုက္ခင္းပ်ိဳးခင္းၾကီးဆီကို သြားေနၾကတယ္။ ျပိးေတာ့ ေန႔ရက္တိုင္းမွာ က်ေနာ္တို႔ေတြဟာ တစ္ခ်ိန္မွာ အံ့အားသင့္္ေလာက္စရာရွင္သန္ၾကီးထြားလာနုိင္မယ့္ မ်ိဳးေစ့ေတြကို က်ဲခ်ေနၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ၾကင္ၾကင္နာနာစကားဆိုတာေတြ ၊ ခ်စ္ခင္ၾကင္နာစြာ ျပုမူဆက္ဆံခံရတာေတြ စသျဖင့္ ေကာင္းေသာမ်ိဳးေစ့ေတြကိုသာ က်ဲဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ အဲ့ဒီမ်ိဳးေစ့ေလးေတြကေန မယံုနုိင္ေလာက္တဲ့ ထူးျခားမႈေတြျဖစ္လာလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိပါေတာ့တယ္။
Ref: Planting Potatoes  By Joe Mazzella
<photo id="0" />
<photo id="1" />

No comments:

Post a Comment