Tuesday 26 June 2012

ဒီညမွာ လကတစ္၀က္တိတိသာတယ္

မင္းအဆင္ေျပတယ္မဟုတ္လားလို႔ရုတ္
တရက္ အေမးလိုက္ေတာ့ ရုတ္တရက္ဘာေျဖရမွန္းမသိဘူးျဖစ္
သြားတယ္။ က်ေနာ္ကလည္း ထံုးစံအတိုင္း ႏႈတ္ဆိတ္ေနသလိုလိုနဲ႔ လက္ထဲကစီးကရက္ကိုပဲ တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ဖြာေနမိေတာ့တယ္
။ သူငယ္ခ်င္းကေတာ့ထံုးစံအတိုင္း ၀တ္ေက်တမ္းေက်အေမးစကားတစ္ခုအေပၚမွာ အေျဖတစ္ခုကိုေစာင့္ေနဟန္လည္းမရွိပါဘူး။ တျခားသူေတြနဲ႔သာ စကားဆက္ေျပာလို႔ေနေတာ့တယ္။ မေတြ႔တာၾကာျပီျဖစ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ ေတြ႔ဆံုပြဲမွာ က်ေနာ္နႈတ္ဆိတ္ေနလို႔လည္း မျဖစ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့လည္းစကားစျမည္ေျပာခ်င္စိတ္ေလးေတာင္မရွိတာေၾကာင့္ အားလံုးကို ျပံဳးျပျပီး ေခ်ာင္က်က်စားပြဲ၀ိုင္းဆီမွာ လာထိုင္ေနမိတယ္။ ေလက ရုတ္တရက္တိုက္လာတာေၾကာင့္ က်ေန႔ာ္ဆံပင္ေတြပြသြားတယ္။ ဒီလိုအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ သူသာရွိေနရင္ ဆံပင္ေတြရွည္ေနျပီ ဘာလို႔မညွပ္တာလဲ ဆံပင္ေလးဘာေလးညွပ္ဖို႔ေတာင္အခ်ိန္မအားဘူးလား စသျဖင့္ က်ေနာ္စိတ္ညစ္ရေလာက္ေအာင္ သူတဖြဖြေျပာမွာမွန္း က်ေနာ္အမွတ္ရလိုက္တယ္။ အခ်ိန္ေတြၾကာေတာ့ၾကာပါျပီ။ ဘယ္ေလာက္ၾကာျပီလဲလို႔ က်ေနာ္ လည္းမမွတ္ထားဘူး။ လြမ္းတယ္ရယ္လည္းမဟုတ္ပါဘူး။ လြမ္းတယ္လို႔ေျပာရေလာက္ေအာင္ က်ေနာ့္အသက္အရြယ္ကလည္း မငယ္ေတာ့ဘူး။ တိုက္ဆိုင္တဲ့အခါ အမွတ္ရတယ္ဆိုရံုေလာက္ပါပဲ။ ဒါကိုသူသိရင္ စိတ္ဆိုးဦးမယ္။ အမွန္တကယ္ဆိုရင္ ဘာရယ္ေၾကာင့္မွန္းမသိဘူး ၊ ခဏခဏကေတာက္ကဆျဖစ္ခဲ့ရတာပဲ။ တစ္ခါတစ္ခါေတာ့လည္း က်ေနာ္က ေပ်ာ္တယ္။ သူစိတ္ဆိုးတာကိုၾကည့္ရင္းေပ်ာ္တယ္။ သူစိတ္ဆိုးရင္ က်ေနာ့္ကိုရန္ေတြ႔တဲ့ ႏႈတ္ခမ္းေတြက ေထာ္ေထာ္ေလး။ ခ်စ္စရာေကာင္းတယ္ထင္လို႔ က်ေနာ္ခဏခဏစမိတယ္။  ဒါေတြက သူသူငါငါ သူလိုကိုယ္လို သမီးရည္းစားကိစၥေတြပဲ မဟုတ္လား။ အခုအခ်ိန္မွာ ျပန္ေတြးေနမိတာကိုေတာင္ ရွက္ခ်င္သလိုလုိျဖစ္ေနမိတယ္။

က်ေနာ့္ကို သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္စနွစ္ေယာက္စ စကားလာေျပာၾကတယ္။ ဘယ္လိုျဖစ္တယ္ဆိုတာမသိဘူး။ က်ေနာ္ကလည္း ခုအခ်ိန္မွာ စကားမေျပာခ်င္ဘူးျဖစ္ေနတယ္။ က်ေနာ္ဆိုလိုတာက တစ္ကိုယ္တည္း ေတြးမယ္၊ ထိုင္မယ္။ ေတြးမယ္ဆိုတာက ဘာအေၾကာင္း ညာအေၾကာင္း ေသေသခ်ာခ်ာရွိတဲ့ကိစၥတစ္ခုကို ေတြးဖို႔မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ့္အေတြးေတြေနာက္ကို စီးေမ်ာပစ္မယ္။ စိတ္ကိုေမွ်ာထားမယ္။ ဒါက က်ေနာ့္၀ါသနာျဖစ္တယ္ရယ္လို႔လည္းမေတြးမိဘူး။ က်ေနာ္ဆိုလိုတာက က်ေနာ့္၀ါသနာဟာ ဘာလဲလို႔ေတာင္ေတြးမိခဲ့တာမဟုတ္ဘူး။ လူဟာ လူရယ္လို႔ျဖစ္လာရင္ စိတ္၀င္စားမႈတစ္ခုခုရွိတယ္၊ အားသန္ရာသန္ရာ အေလ့အက်င့္တစ္ခုခုရွိၾကတယ္လို႔ေျပာၾကတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ အထူးတလည္ မေတြးမိခဲ့ဘူး။ ၀ါသနာေတြ၊ အေလ့အက်င့္ေတြ၊ ဘာေတြညာေတြ၊ စည္းေတြ ေဘာင္ေတြ က်ေနာ္မေတြးဘူး။ က်ေနာ္လုပ္ခ်င္တဲ့အရာကို လုပ္မယ္။ စိတ္ကိုလြတ္လြတ္လပ္လပ္ေနမယ္။ ဘာနဲ႔မွ ခ်ဳပ္ေနွာင္ထားတာမၾကိဳက္ဘူးလို႔ပဲဆိုရမယ္။ က်ေနာ့္ကို သူမ်ားေတြနဲ႔မတူဘူး..စည္းအျပင္ထြက္ေနတယ္လို႔ တခ်ိဳ႔ကေျပာတတ္တယ္။ က်ေနာ္က စည္းေတြဘာေတြေတာင္စဥ္းစားခဲ့တာမဟုတ္ဘူး။ ခုေတာင္ ဘာေၾကာင့္ ဒီကုိေရာက္ခဲ့တာလည္းမသိဘူး။ က်ေနာ္လာခ်င္ရင္လာမယ္၊ ျပန္ခ်င္ရင္ျပန္မယ္။ ဘာအတြက္ေၾကာင့္မွ ဘာကိုမွ ခ်ဳပ္ေနွာင္ထားဖို႔မလိုဘူးထင္တာပဲ။

ရုတ္တရက္ထျပန္ခဲ့တယ္။ က်ေနာ္ျပန္တာကို ဘယ္သူ႔ကိုမွအသိမေပးခဲ့ဘူး..။ က်ေနာျပန္ခ်င္လို႔ျပန္လာတာ။ က်ေနာ္ျပန္လာတယ္ဆိုတာကိုေတာင္ လမ္းေလွ်ာက္ေနတုန္းမွာ သတိထားမိသြားတာ။ ညေနခင္းဟာ ညစစ္စစ္ကိုကူးေျပာင္းေနျပီ..။ လမ္းဟာ မီးေရာင္ေတြထိန္ေနတယ္။ တခ်ိဳ႔လမ္းေတြမွာ ၀ါက်င္က်င္မီးေတြထြန္းထားတယ္။ က်ေနာလမ္းေလွ်ာက္လာေနတုန္းပဲ.။  ေလတျဖဴးျဖဴးနဲ႔ တိုက္ခတ္ေနတယ္။ မိုးရိပ္မိုးသက္ေလးေတာင္ ပါေနသလိုပဲ။ မိုးရြာရင္ေကာင္းမွာပဲလို႔ က်ေနာ္ေတြးမိတယ္။ က်ေနာ္လမ္းေလွ်ာက္ေနတုန္း မိုးဖြဲကေလးမ်ားက်လာရင္ ဆိုျပီးေတြးမိေတာ့ေပ်ာ္လာတယ္။ မိုးတဖြဲဖြဲေအာက္မွာ လမ္းေလွ်ာက္ရတာကို က်ေနာ္ၾကိဳက္တယ္။ မိုးေတြ၀ုန္းဒိုင္းၾကဲရြာခ်တဲ့အခ်ိန္မ်ိဳးဆိုရင္ အခန္းထဲမွာတစ္ေယာက္တည္း သရဲကားၾကည့္ရတာေတာ္ေတာ္သေဘာက်တာပဲ။ လမ္းေလွ်ာက္ရတာကိုေတာ့ မၾကိဳက္ဘူးေပါ့။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အခုလို ေလကေလးတိုက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာလည္း ဟိုေတြးဒီေတြးနဲ႔ လမ္းေလွ်ာက္ရတာကိုၾကိဳက္တာပဲ။ က်ေနာ္ကေတြးသာေတြးေနမိတာပါ။ မိုးလည္းရြာမလာပါဘူး..။ ေလကေတာ့ တျဖဴးျဖဴးနဲ႔တိုက္ေနတယ္။ ညက ေအးတယ္ဆိုရံုေအးေအးေလး။ ခုမွ ညစေရာက္ရံုကေလးနဲ႔ ညက ပ်ိဳနုေနတယ္။

လမ္းေတြ၊မီးတိုင္ေတြ၊ လမ္းတေလွ်ာက္မွာ ခပ္က်ဲက်ဲ ခ်ထားတဲ့ထိုင္ခံုေတြ..။ က်ေနာ့္ေဘးကေန ခပ္သုတ္သုတ္ ျဖတ္ေလွ်ာက္သြားၾကတဲ့လူေတြ..။ ၀ါက်င္က်င္မီးေရာင္ေလးေတြ လင္းေနတဲ့လမ္းတေလွ်ာက္ကို က်ေနာ္ ခပ္ေအးေအးပဲလမ္းေလွ်ာက္လာတယ္။ လမ္းေဘးတစ္ေလွ်ာက္မွာ အပင္ပုပုေလးေတြကို တညီတညာတည္း အလွစုိက္ထားေသးတယ္။ မထူးဆန္းေပမဲ့ အခုမွ အထူးအဆန္းလုပ္ျပီးၾကည့္ေနမိတယ္။ ကားလမ္းမေပၚမွာေတာ့ ကားေတြ တ၀ီ၀ီ ေမာင္းေနၾကတုန္းပဲ။ လူေတြဘာအတြက္ အလ်င္စလို ျဖစ္ေနၾကပါလိမ့္။ အမွန္တကယ္ဆိုရင္ ဘာကုိမွအလ်င္စလိုရွိစရာမလိုေလာက္ေအာင္ကို ပဲ ဘ၀က ပ်င္းစရာေကာင္းတယ္မဟုတ္လား။ အသက္ရွင္ေနရတာ ပ်င္းစရာေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့အေတြးဟာ က်ေနာ္မၾကာခဏ ေတြးမိတဲ့အေတြးပဲ။ လူေတြက စိတ္၀င္စားမႈတစ္စံုတရာ မရွိေတာ့တဲ့အရာအေပၚမွာ ပ်င္းတယ္လို႔ ေခၚေလ့ရွိၾကတာပဲ။ ျပီးရင္ေတာ့ စိတ္၀င္စားစရာတစ္ခုခုနဲ႔ အစားထိုးဖို႔ၾကိဳးစားၾကမယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ အသက္ရွင္ရတာပ်င္းတယ္။ အသက္ရွင္ရတာကို ရပ္တန္႔ပစ္လိုက္ဖို႔ေတာ့ က်ေနာ္မၾကိဳးစားခ်င္ပါဘူး..။ ပ်င္းေနရတဲ့အရာသာကို က်ေနာ္ခံစားၾကည့္ခ်င္ေနတယ္။ က်ေနာ္ဆိုလိုတာက ေန႔စဥ္ အလုပ္သြားမယ္။ အခ်ိန္ကို ထံုးစံအတိုင္းျပီးဆံုးေစမယ္.။ ညေရာက္တဲ့အခါ က်ေနာ္ အနီးအနားမွာရွိတဲ့ လက္လွမ္းမီတဲ့ က်ေနာ္ စိတ္ေပ်ာ္တယ္လို႔ယူဆရတဲ့ အလုပ္တစ္ခုခုမွာ စိတ္ကိုနွစ္ထားလိုက္မယ္။ ဒီလိုနဲ႔ သီတင္းတစ္ပတ္ ကုန္ဆံုးသြားမယ္။ ဒီလိုန႔ဲ ေန႔ေတြ လေတြ ႏွစ္ေတြ ကုန္ဆံုးသြားတဲ့အခါ တျခားသူေတြလိုပဲ အသက္၀ိညာဥ္ေလးထြက္ခြာသြားမယ္။ က်ေနာ္စိတ္၀င္စားတာက က်ေနာ္ဟာ ဘယ္လိုဘယ္ပံုအဆံုးသတ္မယ္ဆိုတာရယ္ ဘာေတြဘယ္လို ထပ္ျဖစ္မယ္ဆိုတာရယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္က်ရင္ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းမွာျဖစ္ေပမဲ့ ခုအခ်ိန္မွာ ဒီလိုၾကီး ေစာင့္ေနရတာကေတာ့ ပ်င္းစရာအေကာင္းသား။

ထိုင္ခံုအလြတ္တစ္ခုေတြ႔ေတာ့ ဘာရယ္မဟုတ္ဘူး ၀င္လိုက္လိုက္တယ္။ ရာသီဥတုက အိမ္ခန္းက်ဥ္းက်ဥ္းေလးထဲကို မျပန္ခ်င္ေအာင္ဆြဲေဆာင္ေနတာပဲမဟုတ္လား။ က်ေနာ့္ေဘးကထိုင္ခံုမွာ အတြဲတစ္တြဲထိုင္ေနၾကတယ္။ ရယ္လိုက္ေမာလိုက္နဲ႔အဆင္ေျပေနပံုပါပဲ။ က်ေနာ္လည္း ရိုင္းမွာစိုးလုိ႔အၾကည့္ကိုခ်က္ခ်င္းလႊဲမိတယ္။ သူ႔ကို သတိရျပန္တယ္။ အရင္ကဆို သူနဲ႔က်ေနာ္ သူတို႔လို ထိုင္ေလ့ရွိၾကတာပဲ။ ေရာက္တတ္ရာရာစကားေတြေျပာမယ္။ ခုေနစဥ္းစားၾကည့္ေတာ့လည္း ရယ္စရာေကာင္းသားပဲ။ က်ေနာ့္အေၾကာင္းေတြ သူ႔အေၾကာင္းေတြ၊ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းေတြအေၾကာင္း၊ သူ႔သူငယ္ခ်င္းေတြအေၾကာင္း..။ ေနာက္ပိုင္းက်ေနာ္က ျငီးေငြ႔သြားလို႔ ဘာမွမေျပာေတာ့တဲ့အခါ သူက က်ေနာ့္ကို စကားနာေတြထိုးမယ္။ မခ်စ္ေတာ့လို႔လား ဘာညာေမးမယ္။ က်ေနာ္က ဒါေတြကို သိပ္စိတ္ကုန္တယ္။ အမွန္ဆိုရင္ က်ေနာ္က ခ်စ္တယ္ဆိုတာဘာမွန္းမသိဘူး။ ခ်စ္တယ္ဆိုတာကိုလည္း အယံုအၾကည္မရွိဘူး။ ဘ၀ဆိုတာ ဗလာ ဘာညာလို႔ သူ႔ကိုေျပာမိတဲ့ေနာက္ပိုင္း သူက က်ေနာ့္ကို ျဖည့္ဆည္းေပးဖို႔စၾကိဳးစားေတာ့တာပဲ။ အမွန္တကယ္ကို သူဟာ ရူးခဲ့တယ္လို႔ဆိုရမယ္။ က်ေနာ္လည္း အထူးတလည္ ဆက္ျပီးမရွင္းျပေတာ့ဘူး။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ က်ေနာ့္ဆီက ဗလာစစ္စစ္ ျဖစ္တည္မႈကို သူသေဘာေပါက္သြားသလား၊ တကယ္ပဲ က်ေနာ့္ကို စိတ္ပ်က္သြားသလားမသိဘူး။ က်ေနာ့္ကို လမ္းခြဲသြားတယ္။ ရုပ္ရွင္ေတြ ၀တၳဳေတြ ထဲကလို မ်က္ရည္ေတြဘာေတြလည္း မက်ပါဘူး။ က်ေနာ္ကလည္း မတားခဲ့ပါဘူး။ ဒီလိုပါပဲ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးအဆံုးသတ္သြားတာပဲ။ အဆံုးသတ္တယ္လို႔ေျပာရေအာင္ ဒါကတကယ့္အဆံုးသတ္လားဆိုတာလည္း က်ေနာ္မေသခ်ာပါဘူး။ ေသခ်ာမႈဆိုတာဟာ ဘာေတြျဖစ္မလဲလို႔ ေတြးဖုိ႔ ခႏၶာကိုယ္ကို ခပ္ေလ်ာေလ်ာျပင္ထိုင္ျပီး မိုးေပၚကို ေမာ့ၾကည့္မိေတာ့ တစ္၀က္တိတိသာေနတဲ့ လကို ဒီညမွာ ေတြ႔လိုက္ရတယ္။


စိမ္းျမလင္းသစ္

(27/06/2012)

No comments:

Post a Comment